حقوقی

فرآیند فروش در اینستاگرام به چه شکل است؟

اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی ایران است که طرفداران سرسختی دارد، حضور تعداد زیادی از افراد جامعه هدف کسب‌وکار شما در این فضا می‌تواند انگیزه خوبی برای فروش در اینستاگرام باشد.

طی سال‌های اخیر بسیار از افراد بدون داشتن سایت و فقط در اینستاگرام توانسته‌اند درآمد خوبی کسب کنند. البته وابسته بودن به یک شبکه اجتماعی که مالکیت آن متعلق به شما نیست به خودی خود ریسک زیادی دارد اما حاشیه سود فروش باعث شده بسیاری به عنوان بهترین منبع درآمد خود به آن نگاه کنند. در این مطلب از تاباپی بررسی می‌کنیم که شرکت‌های پی تک چه خدمات پرداختی به ادمین‌های صفحات اینستاگرام ارائه می‌کنند و به چه شکل می‌توان در این شبکه اجتماعی فروش آنلاین داشت.

فروش در اینستاگرام

چطور در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟

اولین قدم این است که در این شبکه اجتماعی یک اکانت حرفه‌ای (بیزینس) برای خود ایجاد کنید. در مرحله بعد در قسمت بیو اطلاعات خود را به شکل خلاقانه‌ای ثبت کنید. اگر مغازه فیزیکی دارید، آدرس آن را درج کنید، یک آدرس ایمیل و شماره تماس در اختیار کاربران قرار دهید و در آخر یک صفحه در فیس بوک ایجاد کنید که به حساب اینستاگرام شما متصل باشد.

وقت آن است که برای صفحه خود بازاریابی کنید، افراد مختلف از گروه‌های سنی متنوع در اینستاگرام حضور دارند و فضا برای فروش کالا و محصولات شما فراهم است، فقط کافی است آن‌ها را از وجود خود مطلع کنید. سعی کنید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن در صفحه خود معرفی کنید، برای اینکه حرفه‌ای‌تر عمل کنید می‌توانید از یک کارشناس محتوا مشورت بگیرید. مرحله بعد بازاریابی اینترنتی است، به صورت مرتب پست بگذارید، صفحه خود را در صفحه دیگران معرفی کنید، از افراد مشهور حوزه کاری خودتان و جاهایی که مشتریان هدف شما در آنجا حضور دارند برای تبلیغ محصولات خودتان استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ یک تخصص است و برای اینکه بتوانید بیشترین تعداد مشتریان را جذب کنید، باید در این خصوص به دقت مطالعه کنید و در صورت نیاز در دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت کنید.

آیا می‌توان هر محصولی را در اینستاگرام به فروش رساند؟

پاسخ منفی است، برای کسب‌وکارهای حوزه B2B اینستاگرام محل خوبی برای فروش محصول نیست، در مقابل برخی از محصولات مثل صنایع دستی، لباس، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع محصولات مصرفی و تزئینی در اینستاگرام بازار خوبی دارند.
بسیاری از افراد در صفحات اینستاگرام می‌گردند و کالاهای مورد علاقه خود را می‌خرند. برخی اگر در آن لحظه پول کافی هم در اختیار نداشته باشند محصول را در لیست خود ذخیره می‌کنند تا در موقع نیاز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

بسیاری از محصولات تزئینی که با قیمت‌های مناسب ارائه می‌شوند در اینستاگرام با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.
پیش از اینکه روی بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا در صفحه اینستاگرام خود سرمایه گذاری کنید لازم است تحقیق کنید و ببینید آن محصول در این شبکه اجتماعی بازار خوبی دارد یا خیر و چه میزان از مشتریان بالقوه شما در این شبکه فعال هستند.
اگر بررسی‌های شما به این نتیجه رسید که امکان فروش در اینستاگرام وجود دارد وقت آن است که استراتژی‌های بازاریابی و فروش آنلاین خود را تدوین کرده و اجرا کنید.

چطور می‌توانید کالا و خدمات خود را در اینستاگرام بفروشید؟

برای فروش کالا و خدمات در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد، متداول‌ترین آن که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد فروش از طریق (Business Account) است.
شما صفحه خود را ایجاد می‌کنید و تصویر و اطلاعات محصول خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهید، آن‌ها محصولات شما را مشاهده می‌کنند و در صورت تمایل آن را سفارش می‌دهند.

از آنجا که فیس بوک در ایران مسدود است و اتصال صفحه تجاری به اکانت فیس بوک کار سختی است، پرداخت آنلاین از این طریق مشکل است و معمولا افراد فروش خود را به شکل سنتی انجام می‌دهد یعنی محصول را در صفحه اینستاگرام سفارش می‌دهند و هنگام تحویل هزینه آن را پرداخت کرده و جنس دلخواه خود را دریافت می‌کنند.
عده‌ای در کنار صفحه تجاری یک سایت اینترنتی راه اندازی می‌کنند و از طریق صفحه اینستاگرام مشتریان را به سایت خود هدایت کرده و آنجا به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

شرکت‌های پی تک چه خدماتی برای فروش آنلاین محصولات در اینترنت ارائه می کنند؟

از آنجا که فروش محصولات ایرانی به دلیل تحریم‌ها کمی دشوار است و استفاده ازخدمات اکانت بزینس برای آی پی‌های ایرانی بسیار پر دردسر هستند، شرکت‌های پی تک به کمک ادمین‌های صفحات مختلف اینستاگرام آمده‌اند تا فروش اینترنتی محصولات را ساده‌تر کنند.شما در شرکت‌های پرداخت یار مجاز ایرانی که از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده‌اند یک پروفایل شخصی یا بیزینسی ایجاد می‌کنید به این ترتیب لینکی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به حساب بانکی شما متصل است و شما به راحتی می‌توانید آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا به صورت آنلاین و بی دردسر در لحظه و به کمک تلفن همراه هوشمند یا کامپیوتر خود خرید را انجام دهند.

درحال حاضر چند شرکت فین تک این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که می‌تواند در افزایش فروش و جذب هرچه بیشتر مشتری در اینستاگرام بسیار موثر باشد.
شما در پنل خود می‌توانید گزارش فروش محصولات خود را مشاهده کنید و همچنین با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشید. حتی در این پنل امکان تعیین سقف پرداخت و مدیریت آنلاین پرداخت‌ها هم در نظر گرفته شده است.

کلام آخر

اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه ایرانی است که در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیون ایرانی در آن حضور دارند، این جامعه آماری گسترده و متنوع این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم آورده که در این فضا به فروش محصولات خود بپردازند.
البته این پلتفرم برای فروش تمام محصولات مناسب نیست و قبل از راه اندازی صفحه باید ببینید در این فضا فرصتی برای فروش محصولات شما وجود دارد یا خیر.
در نهایت شرکت‌های فین تک خدمات متنوعی را برای تسهیل فروش اینترنتی در اینستاگرام طراحی کرده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروش محصولات خود در اینترنت را چند برابر کنید.

اگر تجربه فروش اینترنتی محصولات خود در اینستاگرام را داشته‌اید یا از خدمات شرکت‌های فین تک در این خصوص استفاده کرده‌اید خوشحال می‌شویم از طریق بخش دیدگاه‌ها تجربه خود را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

منابع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا